- Uproszczona struktura ma pomóc partnerom dostosować się do zmieniających warunków rynkowych, wykorzystać nowe trendy i rozwijać działalność.
- Z badań przeprowadzonych przez Canalys wynika, że 65 proc. partnerów chce wzmocnić swoje relacje z dostawcami, a jednocześnie 60 proc. chce poprawić rentowność i sprzedaż.
Nowy Program Partnerski mySchneider IT
Nowy program partnerski mySchneider IT jest bardziej elastyczny, dostosowany do bieżących potrzeb rynku i nastawiony na współpracę. Wspiera potrzeby partnerów w zakresie zwiększenia obrotów, sprzedaży i rentowności projektów.
Schneider Electric, lider w dziedzinie cyfrowej transformacji zarządzania energią i automatyki, ogłosił uruchomienie nowego programu partnerskiego mySchneider IT.
Ewolucja Programu Partnerskiego, opartego na ponad 40-letniej współpracy z kanałem partnerów firmy, to jeszcze lepsze wsparcie dla firm z branży IT dzięki uproszczonej strukturze programu i zróżnicowanym specjalizacjom dla kluczowych sektorów, takich jak centra danych, rozwiązania IT, oprogramowanie i usługi. Wszystko to z nowym zakresem narzędzi do sprzedaży, szkoleń i zasobów wspierających codzienną działalność. Ponadto program obejmuje nowe korzyści związane z każdą ze ścieżek specjalizacji i oferuje partnerom jasną strategię zrównoważonego rozwoju dzięki rozwiązaniom Schneider Electric Green Premium™, które zapewniają zrównoważone działanie i możliwość funkcjonowania w gospodarce obiegu zamkniętego poprzez uwzględnienie tej filozofii działania już na etapie projektowania systemów i usług (ang. circularity by design).
Pierwsza faza ewolucji programu, będzie koncentrować się na nowej specjalizacji "IT Solution Provider" (Dostawca Rozwiązań IT), umożliwiając partnerom certyfikację na trzech poziomach – Select, Premier i Elite – w celu połączenia wielu specjalizacji IT, niezależnie od statusu partnera. Specjalizacja daje możliwość identyfikacji, odsprzedaży, konfiguracji i/lub instalacji rozwiązań infrastruktury IT zarówno na rynku małych i średnich przedsiębiorstw (MŚP), jak i największych organizacji (Enterprise). Etapy nr 2 i 3, obejmujące specjalizacje „Software and Services Provider” i „Data Center Solutions Provider”, będą dostępne w 2023 r.
Główne atuty programu mySchneider IT to m.in.:
- Nowa struktura: dostawcy rozwiązań IT mogą awansować z poziomu „Enrolled” (Zarejestrowany), na poziom „Elite”, wykorzystując podejście oparte na klarownych metrykach w celu zwiększenia kluczowych kompetencji, certyfikacji i wydajności.
- Nowy interfejs: łatwy w obsłudze pulpit nawigacyjny programu oferuje sprzedawcom, partnerom i menedżerom wgląd w postępy firmy i poszczególnych osób w zakresie każdej specjalizacji.
- Ulepszone ścieżki szkoleniowe: obejmują szeroki zakres narzędzi projektowych, szkoleń i zasobów, które pomogą partnerom zróżnicować i wzmocnić ich modele biznesowe oraz sprostać wymaganiom klientów.
- Program benefitów myRewards: program dostosowany do potrzeb firm partnerskich, obejmujący nagrody i zachęty finansowe umożliwiające proaktywne identyfikowanie, rozwijanie i finalizowanie nowych możliwości biznesowych.
- Zrównoważony rozwój: dostęp do produktów i rozwiązań Schneider Electric z serii Green Premium™, zapewniających klientom większą zgodność i przejrzystość, ograniczając tym samym wpływ na środowisko oraz zapewniając zrównoważone działanie.
– Wielu naszych partnerów dzieli obecnie punkt widzenia, uznający znaczenie wzmacniania relacji jako jednego z najskuteczniejszych sposobów napędzania zrównoważonego wzrostu biznesu – mówi Rob McKernan, SVP, Secure Power Division, Schneider Electric Europe – Słuchając naszych partnerów i projektując program tak, aby uwzględniał zarówno nowe trendy rynkowe, jak i zmieniające się modele biznesowe, możemy pomóc w szybkim tworzeniu nowych możliwości sprzedaży i budowaniu partnerstwa przyszłości.
Nowe trendy w kanale partnerskim
Badania przeprowadzone przez Canalys wykazały, że liczba sprzedawców IT na rynku europejskim zaczyna się stabilizować po 4-5 latach konsolidacji. Jednak większość partnerów w regionie prowadzi działalność w wielu typach biznesu i potrzebuje, aby programy partnerskie były bardziej elastyczne i odzwierciedlały trendy rynkowe. Badanie wykazało, że 65 proc. partnerów chce wzmocnić swoje relacje z dostawcami, 60 proc. poprawić rentowność i sprzedaż, a 50 proc. poszerzyć wiedzę na temat rynku i kształtujących go trendów.
Transformacja samych partnerów również napędza zmiany w kanale – coraz więcej resellerów rezygnuje ze sprzedaży sprzętu na rzecz przekształcenia się do roli dostawców rozwiązań IT i oferuje klientom usługi Managed Power Services, edge computing i usługi migracji do chmury. Kluczowym czynnikiem wpływającym na podejmowanie decyzji pozostaje kwestia zrównoważonego rozwoju. Z badań wynika, że 97 proc. klientów żąda zobowiązań umownych dotyczących zrównoważonego rozwoju przy określaniu i wdrażaniu infrastruktury centrum danych.
Nowy Program Partnerski mySchneider IT został opracowany w oparciu o kluczowe informacje zwrotne od społeczności partnerów, wspierając zmieniające się wymagania i pomagając im wykorzystać nowe trendy rynkowe.
– Trendy zmieniające rynek, takie jak konwergencja IT/OT, powodują zmiany również w kanale sprzedaży. Zmuszają sprzedawców do przekształcenia się z organizacji zajmujących się sprzedażą sprzętu w dostawców rozwiązań o wielu twarzach – wskazuje David Terry, wiceprezes ds. kanałów IT w Schneider Electric Europe – Ta nowa era, napędzana przez rozwój technologii edge computing, migrację do chmury i bezpieczeństwo IT, stwarza partnerom możliwości zdobycia udziału w rynku i katalizowania wzrostu. Nowy program partnerski Schneider Electric odzwierciedla tę zmianę, zapewnia lepszą strukturę z większą liczbą narzędzi do sprzedaży, szkoleń, wsparcia i zwiększania możliwości działania, aby ułatwić partnerom wzmacnianie sprzedaży i rentowności – podsumowuje ekspert.
Więcej informacji na temat nowego programu partnerskiego jest dostępne na stronie https://www.apc.com/pl/pl/download/document/IT_Partner_Program_brochure_PL/
Źródło: Schneider Electric