Aktualny

Nescafé cyfryzuje systemy zasilania

Dodano: 27 stycznia 2022
NESTL.jpg

Firma Nestlé Nescafé wdraża system EcoStruxure™ Asset Advisor, aby zapewnić stałą niezawodność i wydajność operacyjną w największym na świecie zakładzie produkującym kawę rozpuszczalną.

Najważniejsze informacje:

  • Rozwiązanie pozwala na obserwację i zdalne zarządzanie systemami zasilania przez całą dobę, zapewniając zakładowi Nestlé korzyści w zakresie produktywności, wydajności i konserwacji.
  • Zwiększona niezawodność urządzeń elektrycznych w zakładzie pomogła Nestlé produkować około 1 mln słoików dziennie.
  • Rozwiązanie Connected Services Hub pozwoliło inżynierom zareagować odpowiednio wcześnie i uniknąć trzech nieplanowanych przestojów, które kosztowałyby Nestlé nawet 52 tys. dolarów za godzinę.

Schneider Electric, lider w dziedzinie cyfrowej transformacji zarządzania energią i automatyki, wdrożył oprogramowanie EcoStruxure™ Asset Advisor w kompleksie Toluca firmy Nestlé w Meksyku.

Fabryka Nestlé Nescafé w Toluca w Meksyku jest największym zakładem produkcyjnym dla Nescafé i ma kluczowe znaczenie dla całej globalnej działalności spółki. W 2013 r. firma zwiększyła moce produkcyjne zakładu o 40 proc., inwestując około 125 mln dolarów, czyniąc go największym zakładem produkcji kawy rozpuszczalnej na świecie. Jako że fabryka odpowiada za ponad 1 mln słoików kawy produkowanych dziennie, zapobieganie przestojom ma krytyczne znaczenie dla działalności Nestlé.

Zwiększenie niezawodności czasu pracy, lepsza widoczność i elastyczność operacyjna

Utrzymanie ruchu przed wprowadzeniem usługi Asset Advisor miało charakter reaktywny. Osiem nieplanowanych braków energii w jednym roku, w tym zwarcie w niemonitorowanej części głównej podstacji, które spowodowało 14-godzinną przerwę w produkcji, co kosztowało firmę ok. 588 tys. dolarów, doprowadziło do załamania produkcji. Ponieważ ciągłość usług ma kluczowe znaczenie dla zakładu produkcyjnego, system EcoStruxure™ umożliwił firmie Nestlé przejście na konserwację predykcyjną, pozwalając zespołom na proaktywne rozwiązywanie problemów w celu uniknięcia kosztownych przerw, które mogą kosztować nawet 52 tys. dolarów za godzinę.

Wdrożenie Asset Advisor zapewniło Nestlé wgląd w sprzęt elektryczny w czasie rzeczywistym, umożliwiając inżynierom zdalne monitorowanie zasobów. Polegając na analizie danych w celu określenia częstotliwości serwisowania, zespoły elektryczne w Nestlé mogą teraz spędzać mniej czasu na reagowaniu na problemy, a sprzęt w zakładzie może dłużej pracować z optymalną wydajnością.

– Obserwujemy silny zwrot w kierunku usług w naszym biznesie i rozumiemy znaczenie systemów krytycznych, kluczowych w przypadku dużych zakładów produkcyjnych jak kompleks Toluca. Dzięki oprogramowaniu EcoStruxture jesteśmy zobowiązani do zapewnienia klientom, takim jak Nescafé, większej widoczności, zwiększonej odporności i elastyczności w celu poprawy ich wydajności operacyjnej bez dodatkowych kosztów i obciążenia dla środowiska – powiedział Frédéric Godemel, Executive Vice President for Power Systems and Services w Schneider Electric.

– W zakładzie o tych rozmiarach jak Nestlé Nescafé zapewnienie niezawodności wszystkich systemów elektrycznych jest szczególnie wymagającym zadaniem. W całej sieci operacyjnej wdrażamy elastyczne i skalowalne rozwiązania cyfrowe, aby zwiększyć naszą zdolność reagowania, a wybór Schneider Electric jako partnera był naturalny. Współpracowaliśmy już wcześniej w naszych zakładach produkcyjnych we Francji i Szwajcarii. Od momentu wdrożenia EcoStruxure Asset Advisor pozwolił zidentyfikować „gorące punkty” i zaatakować je, zanim stały się problemem. Tym samym oszczędził kosztownych przestojów i znacznie zwiększył zdolność do szybkiego reagowania na zmiany popytu. Efektem jest lepsza obsługa klientów i zmniejszenie naszego operacyjnego śladu węglowego – dodał Luis Gilberto López Páez, electricity specialist w Nestlé Toluca Cafés.

 

Autor: www.se.com/pl  
Słowa kluczowe:
cyfryzacjaelektrykakawa