W rzeczywistości najbardziej złożone zadania, z którymi muszą sobie radzić pojazdy autonomiczne, aby osiągnąć wysoki poziom automatyzacji (tj. lokalizacja, zrozumienie sceny, planowanie, sterowanie i interakcja z użytkownikiem), są realizowane przy użyciu wielu złożonych, wzajemnie powiązanych systemów sztucznej inteligencji. Dlatego też, odnosząc się do godnych zaufania systemów sztucznej inteligencji dla pojazdów autonomicznych, autorzy niniejszego raportu uznali za zasadne ekstrapolowanie tej koncepcji i nazwali także same pojazdy autonomiczne „godnymi zaufania pojazdami autonomicznymi”.
Na wstępnie należy wspomnieć, że autorem omawianego opracowania jest Wspólne Centrum Badawcze (JRC), które jest jedną z dyrekcji generalnych Komisji Europejskiej. Od początku istnienia Komisji Junckera jest przydzielona do Komisarza ds. Edukacji i Kultury. Wspiera politykę europejską usługami technicznymi i naukowymi. Jego placówki są rozmieszczone w różnych lokalizacjach w kilku krajach członkowskich. Jego siedziba znajduje się w siedzibie Komisji Europejskiej w Brukseli (Belgia). Od mniej lub bardziej porównywalnych instytucji w krajach członkowskich Unii wyróżnia się tym, że oferuje doradztwo naukowe i usługi techniczne, które nie są utożsamiane z krajem członkowskim. Ilekroć chodzi o znalezienie wspólnego rozwiązania, ta postrzegana neutralność okazuje się ważna.
© Wiedza i PraktykaStrona używa plików cookies. Korzystając ze strony użytkownik wyraża zgodę na używanie plików cookies.