Wymagania dla instalacji niskiego i bardzo niskiego napięcia. Jaka norma określa wspomniane instalacje wraz z zespołem prądotwórczym?
Wymagania, które muszą spełniać instalacje niskiego napięcia i bardzo niskiego napięcia, w których zastosowano zespoły prądotwórcze, podaje PN-IEC 60364–5–551:2003 i mimo tego, że została wydana ponad dwadzieścia lat temu nadal obowiązuje. Nie zmieniły tego również dodatkowe aktualizacje.
- Data: 02.11.2022
Rozumienie "sceny" przez pojazdy autonomiczne. Skąd wiedzą gdzie jechać?
W rzeczywistości najbardziej złożone zadania, z którymi muszą sobie radzić pojazdy autonomiczne, aby osiągnąć wysoki poziom automatyzacji (tj. lokalizacja, zrozumienie sceny, planowanie, sterowanie i interakcja z użytkownikiem), są realizowane przy użyciu wielu złożonych, wzajemnie powiązanych systemów sztucznej inteligencji.
- Data: 17.10.2022
Jak znakowane są kable światłowodowe i o czym mówią te oznaczenia? Czy jesteśmy pewni pochodzenia danego przewodu?
W związku z dużą różnorodnością rodzajów, budowy i pochodzenia kabli światłowodowych konieczne jest używanie odpowiedniego ich znakowania nazywanego „nomenklaturą kabli”. Stosowane są trzy systemy oznakowania kabli światłowodowych. Czasami to co wydaje się oczywiste, takie w rzeczywistości nie jest. Dlatego warto jest zwracać szczególniejszą uwagę na znakowania przewodów, aby być pewnym towaru, w który inwestuje się prywatne środki.
- Data: 14.10.2022
Terminologia pojazdów autonomicznych
Jak wskazano w raporcie, aby dokładnie wiedzieć, co mamy na myśli, gdy mówimy o autonomicznym lub zautomatyzowanym pojeździe, musimy zapewnić wyższy poziom szczegółowości, tj. funkcje automatyzacji jazdy i poziomy automatyzacji. Mimo to, przydatne jest wyjaśnienie kryteriów rozróżnienia różnych sposobów powszechnego odnoszenia się do automatyzacji jazdy, zwłaszcza gdy rozważa się pojazd jako całość, a nie jego poszczególne cechy, co jest powszechnym podejściem pomimo wysiłków zmierzających do skupienia automatyzacji na jeździe, a nie na samych pojazdach.
- Data: 03.10.2022
Systemy alarmowe
Systemy alarmowe mają za zadanie zapewnić najwyższe bezpieczeństwo budynków i znajdujących się w nich osób oraz mienia. Ich pełna nazwa to systemy sygnalizacji włamań i napadów (SSWiN). Większość instalacji alarmowych działa w podobny sposób, przy wykorzystaniu czujników sygnalizowane jest wejście do budynku lub strefy objętej ochroną.
- Data: 23.09.2022
Sztuczna inteligencja AI. Cele i odbiorcy automobilności
Autorzy zwracają uwagę, że głównym celem niniejszego raportu jest przejście do ogólnych ram oceny wiarygodności systemów opartych na sztucznej inteligencji dla POJAZDÓW AUTONOMICZNYCH. Obecny stan, luki badawcze, wyzwania, wdrażanie i adekwatność, w odniesieniu do wszystkich kryteriów zawartych na liście ocen (ALTAI) opracowanej przez Grupę Ekspertów Wysokiego Szczebla ds. Sztucznej Inteligencji (AI HLEG), są w niniejszym raporcie uszczegółowione i omówione szczegółowo dla domeny POJAZDÓW AUTONOMICZNYCH.
- Data: 02.09.2022
Autonomiczność pojazdów w oparciu o sztuczną inteligencję AI. Kontekst polityczny i regulacyjny
Prawdopodobieństwo wystąpienia szkody będzie w dużej mierze zależeć od postępów poczynionych w rozwiązywaniu problemów w trzech opisanych powyżej wymiarach. W tej złożonej dziedzinie wysokiego ryzyka i ekosystemie wyzwań technicznych, politycznych i społecznych znaczenie wiarygodności, jak określono w dokumencie grupy ekspertów wysokiego szczebla ds. sztucznej inteligencji (AI HLEG) (AI HLEG, 2020), jest intuicyjnie bardzo jasne.
- Data: 29.08.2022
Różnorodność, niedyskryminacja i równoprawność AI
Omawiany raport wskazuje, że aby uniknąć dyskryminacji w procesie podejmowania decyzji, AV muszą unikać wszelkiego rodzaju szacowania opartego na potencjalnych wartościach społecznych niektórych grup względem innych i muszą być zaprojektowane tak, aby zachować ten sam poziom bezpieczeństwa dla wszystkich użytkowników dróg. W tym celu AV mogą reagować w różny sposób, aby skorygować nierówności w zakresie bezpieczeństwa wynikające z różnych zachowań użytkowników dróg.
- Data: 23.08.2022
Sztuczna inteligencja AI w pojazdach autonomicznych. Jak dokładnie to wygląda?
Niniejszy artykuł kontynuuje omówienie raportu Komisji Europejskiej, który został wydany w roku 2021 i ma na celu pogłębienie dyskusji na temat podstawowych aspektów, które należy wziąć pod uwagę, przy tworzeniu godnych zaufania systemów sztucznej inteligencji (AI) w obszarze pojazdów autonomicznych (AV). Obecne postępy w tym obszarze nie byłyby możliwe bez postępów w systemach sztucznej inteligencji.
- Data: 19.08.2022
Czy sztucznej inteligencji w dziedzinie jazdy autonomicznej można zaufać?
Niniejszy raport został wydany w roku 2021 i ma na celu pogłębienie dyskusji na temat podstawowych aspektów, które należy wziąć pod uwagę przy tworzeniu godnych zaufania systemów sztucznej inteligencji (AI) w obszarze pojazdów autonomicznych (AV). Obecne postępy w tym obszarze nie byłyby możliwe bez postępów w systemach sztucznej inteligencji. W rzeczywistości najbardziej złożone zadania, z którymi muszą sobie radzić pojazdy autonomiczne, aby osiągnąć wysoki poziom automatyzacji (tj. lokalizacja, zrozumienie sceny, planowanie, sterowanie i interakcja z użytkownikiem), są realizowane przy użyciu wielu złożonych, wzajemnie powiązanych systemów sztucznej inteligencji. Dlatego też, odnosząc się do godnych zaufania systemów sztucznej inteligencji dla pojazdów autonomicznych, autorzy niniejszego raportu uznali za zasadne ekstrapolowanie tej koncepcji i nazywali także same pojazdy autonomiczne „godnymi zaufania pojazdami autonomicznymi”.
- Data: 18.08.2022
- « pierwsza
- «
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- »
- ostatnia »