Systemy alarmowe
Systemy alarmowe mają za zadanie zapewnić najwyższe bezpieczeństwo budynków i znajdujących się w nich osób oraz mienia. Ich pełna nazwa to systemy sygnalizacji włamań i napadów (SSWiN). Większość instalacji alarmowych działa w podobny sposób, przy wykorzystaniu czujników sygnalizowane jest wejście do budynku lub strefy objętej ochroną.
- Data: 23.09.2022
Sztuczna inteligencja AI. Cele i odbiorcy automobilności
Autorzy zwracają uwagę, że głównym celem niniejszego raportu jest przejście do ogólnych ram oceny wiarygodności systemów opartych na sztucznej inteligencji dla POJAZDÓW AUTONOMICZNYCH. Obecny stan, luki badawcze, wyzwania, wdrażanie i adekwatność, w odniesieniu do wszystkich kryteriów zawartych na liście ocen (ALTAI) opracowanej przez Grupę Ekspertów Wysokiego Szczebla ds. Sztucznej Inteligencji (AI HLEG), są w niniejszym raporcie uszczegółowione i omówione szczegółowo dla domeny POJAZDÓW AUTONOMICZNYCH.
- Data: 02.09.2022
Autonomiczność pojazdów w oparciu o sztuczną inteligencję AI. Kontekst polityczny i regulacyjny
Prawdopodobieństwo wystąpienia szkody będzie w dużej mierze zależeć od postępów poczynionych w rozwiązywaniu problemów w trzech opisanych powyżej wymiarach. W tej złożonej dziedzinie wysokiego ryzyka i ekosystemie wyzwań technicznych, politycznych i społecznych znaczenie wiarygodności, jak określono w dokumencie grupy ekspertów wysokiego szczebla ds. sztucznej inteligencji (AI HLEG) (AI HLEG, 2020), jest intuicyjnie bardzo jasne.
- Data: 29.08.2022
Różnorodność, niedyskryminacja i równoprawność AI
Omawiany raport wskazuje, że aby uniknąć dyskryminacji w procesie podejmowania decyzji, AV muszą unikać wszelkiego rodzaju szacowania opartego na potencjalnych wartościach społecznych niektórych grup względem innych i muszą być zaprojektowane tak, aby zachować ten sam poziom bezpieczeństwa dla wszystkich użytkowników dróg. W tym celu AV mogą reagować w różny sposób, aby skorygować nierówności w zakresie bezpieczeństwa wynikające z różnych zachowań użytkowników dróg.
- Data: 23.08.2022
Sztuczna inteligencja AI w pojazdach autonomicznych. Jak dokładnie to wygląda?
Niniejszy artykuł kontynuuje omówienie raportu Komisji Europejskiej, który został wydany w roku 2021 i ma na celu pogłębienie dyskusji na temat podstawowych aspektów, które należy wziąć pod uwagę, przy tworzeniu godnych zaufania systemów sztucznej inteligencji (AI) w obszarze pojazdów autonomicznych (AV). Obecne postępy w tym obszarze nie byłyby możliwe bez postępów w systemach sztucznej inteligencji.
- Data: 19.08.2022
Czy sztucznej inteligencji w dziedzinie jazdy autonomicznej można zaufać?
Niniejszy raport został wydany w roku 2021 i ma na celu pogłębienie dyskusji na temat podstawowych aspektów, które należy wziąć pod uwagę przy tworzeniu godnych zaufania systemów sztucznej inteligencji (AI) w obszarze pojazdów autonomicznych (AV). Obecne postępy w tym obszarze nie byłyby możliwe bez postępów w systemach sztucznej inteligencji. W rzeczywistości najbardziej złożone zadania, z którymi muszą sobie radzić pojazdy autonomiczne, aby osiągnąć wysoki poziom automatyzacji (tj. lokalizacja, zrozumienie sceny, planowanie, sterowanie i interakcja z użytkownikiem), są realizowane przy użyciu wielu złożonych, wzajemnie powiązanych systemów sztucznej inteligencji. Dlatego też, odnosząc się do godnych zaufania systemów sztucznej inteligencji dla pojazdów autonomicznych, autorzy niniejszego raportu uznali za zasadne ekstrapolowanie tej koncepcji i nazywali także same pojazdy autonomiczne „godnymi zaufania pojazdami autonomicznymi”.
- Data: 18.08.2022
Czy nowe budynki wielorodzinne powinny być wyposażone w sieć telekomunikacyjną?
Nowe lub modernizowane budynki wielorodzinne powinny być wyposażone w sieć telekomunikacyjną umożliwiającą mieszkańcom korzystanie z usług dowolnie wybranego operatora telekomunikacyjnego. Przepisy takie zawiera rozdział 8a rozporządzenia w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (tekst jedn.: Dz.U. z 2019 r. poz. 1065). Zapisane w nim postanowienia należy stosować w budynkach posiadających więcej niż dwa lokale mieszkalne.
- Data: 25.07.2022
Warunki eksploatacji anten TV oraz UKF/FM
Niniejsza norma określa, że warunki eksploatacji anteny powinny być przystosowane do pracy na otwartej przestrzeni w strefie zanieczyszczonej pyłem i substancjami chemicznymi oraz powinny spełniać warunki wytrzymałościowe przy obciążeniu wiatrem w I 7 III strefach wiatrowych według normy PN- B-02011: 1977 (PN-77/B-02011). Z kolei przystosowanie anten do pracy w warunkach specjalnych, takich jak chociażby w wysokich górach, na Górnym Śląsku lub na Wybrzeżu, powinno być przedmiotem odrębnych uzgodnień pomiędzy zamawiającym, a producentem. Ponadto w celu umożliwienia przeprowadzenia przeglądów i konserwacji, w antenach powinien być zapewniony dostęp do elementów układu zasilania, jednostek antenowych oraz instalacji oświetleniowej i odgromowej.
- Data: 21.06.2022
Nadawcze anteny telewizyjne i radiofoniczne UKF/FM
W przedmowie autorzy normy stwierdzają, że aktualny katalog norm i dokumentów ETSI (1994) nie zawiera żadnych pozycji dotyczących profesjonalnych anten dla telewizji i radiofonii UKF/FM, w związku z czym norma PN-T-84712 jest tylko luźno związana z dokumentami międzynarodowymi. Zarazem dokumenty techniczne o charakterze odpowiadającym niniejszej normie, istnieją w zasadzie we wszystkich krajach rozwiniętych. Mają one raczej charakter wymagań branżowych; tylko nieliczne są normami państwowymi. Zalecenia międzynarodowe o charakterze ogólnym z dziedziny radiofonii i telewizji (np. byłego CCIR) bardzo skąpo uwzględniają zaś sprawy anten.
- Data: 14.06.2022
- « pierwsza
- «
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- »
- ostatnia »