
Wpływ pojazdów autonomicznych może zagrozić społeczeństwu i demokracji
Biorąc pod uwagę znacznie, jakie transport odgrywa w naszym społeczeństwie, upowszechnienie AV (pojazdów autonomicznych), jako technologii destrukcyjnej będzie miało znaczny wpływ na całe społeczeństwo. Wymiary te obejmują między innymi bezpieczeństwo, czas podróży, zagęszczenie ruchu, dostęp do mobilności dla nowych grup społecznych, kwestie środowiskowe i urbanistykę.
- Data: 08.05.2023

Skąd wiemy, że mamy do czynienia ze sztuczną inteligencją?
Według omawianego raportu to podkryterium skupia się na ogólnych informacjach, które użytkownicy powinni posiadać (i zrozumieć) na temat korzyści i zagrożeń związanych z technologią. Ponieważ AV są interaktywnymi systemami AI, pierwszym pytaniem, na które należy odpowiedzieć, jest to, czy użytkownicy zostali poinformowani, że wchodzą w interakcję z systemem AI, a nie z człowiekiem.
- Data: 02.05.2023

Polska energetycznym spichlerzem Europy? Jest to możliwe!
Możemy być energetycznym spichlerzem Europy, jeśli chodzi o magazynowanie wodoru w kawernach solnych. Ten wodór będzie ekwiwalentem energii elektrycznej. To słowa wiceministra klimatu i środowiska Ireneusz Zyska. Jak mogłoby to wyglądać w praktyce?
- Data: 29.04.2023

Wielka szansa dla osób niepełnosprawnych i tych, którzy nie posiadają prawa jazdy
Omawiany dokument stwierdza, że jedną z najbardziej ekscytujących obietnic AV (pojazdów autonomicznych) jest to, że mogą rozszerzyć mobilność na użytkowników, którzy nie mogą prowadzić konwencjonalnych samochodów, w tym na nieletnich, osoby starsze, osoby bez prawa jazdy i osoby niepełnosprawne. Stanowi to jednak poważne wyzwanie dla projektowania interfejsów użytkownika pod względem interakcji, dostępności i adaptacyjności, w tym możliwej potrzeby (anonimowej) identyfikacji specyficznej dla niepełnosprawności.
- Data: 25.04.2023

Kwestie prywatności i zarządzanie danymi osobowymi. Czy AI jest bezpieczne?
Systemy AI w AV są szkolone lub rozwijane przy użyciu lub przetwarzaniu danych osobowych, nie tylko wobec kierowcy i pasażerów (np. obrazy z kamer, systemy rozpoznawania głosu, lokalizacja, miejsca docelowe, preferowane trasy , zachowania, stan zdrowia itp.), ale także wobec użytkowników zewnętrznych (np. twarze, tablice rejestracyjne, lokalizacje itp.). W związku z tym należy wprowadzić obowiązkowe środki na mocy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych (RODO) lub jego pozaeuropejskiego odpowiednika.
- Data: 24.04.2023

Egipskie ciemności w polskich miastach. Jak miasta oszczędzają na energii elektrycznej
Oszczędzanie energii elektrycznej to ostatnio priorytet dla wielu ośrodków miejskich w Polsce. Ceny prądu w dalszym ciągu spędzają sen z powiek nie tylko prywatnym odbiorcom, ale również miastom i poszczególnym gminą. Dlatego też wiele z nich stara się wprowadzać różnorodne rozwiązania, aby zaradzić temu problemowi. Jednym z takich pomysłów jest wyłączanie oświetlenia w nocy, jednak nie stanowi to komfortowego rozwiązania dla mieszkańców. Czy istnieje lepsza alternatywa?
- Data: 30.03.2023

Prawidłowe wykonanie oraz estetyka. Podstawowe zasady układania instalacji elektrycznych w domach
Instalacje elektryczne to dziedzina, w której liczy się szybkość wykonania, prawidłowe połączenie konkretnych punktów elektrycznych, ale również wizualna jakość wykonania. Opisywana porada skierowana jest do wszystkich osób zajmujących się instalacjami elektrycznymi, ale również do tych, którzy stawiają pierwsze kroki w tej branży, lub chcą mieć pewność, że w ich domach wszystko będzie zrobione prawidłowo.
- Data: 23.03.2023

Nowe przepisy w prawie budowlanym dotyczące energetyki
Od 28 kwietnia 2023 r. wchodzą w życie nowe przepisy dotyczące charakterystyki energetycznej budynków wraz z towarzyszącymi temu instalacjami elektrycznymi. Zmiany dotyczą zarówno zakończenia budowy, sprzedaży nieruchomości, okresowych kontroli i wielu innych z tym związanych dziedzin.
- Data: 21.03.2023

Niezawodność, plany awaryjne i odtwarzalność sztucznej inteligencji w automobilności
Niniejszy raport wskazuje, że wymogi odnoszące się do powtarzalności, niezawodności i odtwarzalności zautomatyzowanych i autonomicznych systemów jazdy należy uwzględnić w wyżej wymienionych testach certyfikacji bezpieczeństwa dla wszystkich funkcjonalności. Zarazem wskazano, że łatwiej je zapewnić w testach symulacyjnych i fizycznych na zamkniętych torach natomiast trudniejsze i bardziej wymagające jest testowanie w rzeczywistych warunkach drogowych.
- Data: 20.03.2023
- « pierwsza
- «
- 25
- 26
- 27
- 28
- 29
- »
- ostatnia »